torsdag den 21. februar 2013

Sjov kemi

I Glostrup centret er der i denne uge et show med sjov fysik/kemi.
Det er "Cemira" der står for løjerne og der bliver lavet store sæbebobler, pustet ballon op med bagepulver og eddike, lavet ballade med hårtørrer og sidst men ikke mindst - den altid populære cola/mentos fontæne.


Hun optræder hver dag kl. 12 og 14 i hele uge 8, så er du i nærheden kan det nåes endnu.

(Tag ikke det pæneste tøj på hvis du sidder på første række - Lærke fik grønt skum på sig - men det var stadig sjovt)

Inden showet havde jeg set en ide til et "vanvittig vindenskabsmand" fødselsdags tema, og har nu lokket/overtalt/manipuleret min søn til at vi skal lave vanvittig videnskab til hans fødselsdagsfest i marts (ja, de har jo fødselsdag i april, men der starter de i SFO få dage inden, så det bliver før påske at vi holder festerne).

 
Jeg har lavet et board på Pinterest (naturligvis) for at samle ideer til fødselsdagen. Der er jo sindsygt mange sjove forsøg man kan lave hjemme med simple midler!
 
Ind til videre har jeg følgende planer:
Cola fontæner
Raketter med brusetabletter
Sæbebobler
Ikke Newtonsk væske (det er hårdt når man bevæger det men flydende når man lader det være)
Puste balloner op som Cemira gjorde
Forhåbentlig låne laboratorie kitler og sikkerhedsbriller fra mit arbejde
 
Min mand vil gerne lave noget med tøris.. skal lige kigge på sikkerheden før jeg tilslutter mig den ide =)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...