torsdag den 21. februar 2013

Fotos

Jeg er ikke den store food stylist!

Jeg syntes at det er rigtig svært at tage gode billeder af mad, og tit når jeg det slet ikke før den er spist eller hærget til u-fotograferbar-hed.

I dag har jeg bagt kage, og jeg fik ikke taget billede af HELE kagen, men fik dog billeder af 3/4 kage og af et stykke kage på tallerken.

Som noget nyt prøvede jeg at bruge min Iphone, med den app der hedder Hipstamatic. Jeg har nemlig tilkøbt en pakke der hedder Foodie SnapPak. Reklamen lyder: "Shoot tantalizing photos of your tastiest cuisine with the fine delicacy".

Så nu spørger jeg: Hvad syntes I om billederne? Hvad er bedst.. mit store dyre Olympus eller Iphone med foodie app?

Og for at få jer lokket til tasterne.. ingen opskrift før nogen har svaret! Hah..


 
 
 
Billede nr 1 og 3 er kamera, nr 2 og 4 er telefon.
 


5 kommentarer:

  1. Jeg er mest til dem du har taget med kameraet, de er mere skarpe i billedet - hvor dem med iphonen er lidt sløret.. :-)
    Men baggrunds farverne fra iphone billeder er flotte..

    Så hvis man bare kunne kombinere baggrundsfarverne fra mobilen og så kameraet skarphed - så ville man da have det perfekte billede :-D

    Kh Sabrina

    SvarSlet
  2. Tjaaa - billede 2 og 3 - så du må ud i en kombo :-)

    SvarSlet
  3. Jeg vil nok hellere vælge Olympus´en jeg syns de er mere klare i farverne:)
    Du skal bare "zoome"mere ind på maden (og næsten lægge næsen ned i den...thi hi)
    eller bruge blomst indstillingen på dit kamera.

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg benytter det gode lys i emhætten, men hvis jeg stikker hele hovedet med kamera ind under bliver der skygge på fotoet. Jeg vil prøve at bruge "blomsten"!

      Slet
  4. Jeg er mest til Olympus'. Den giver nogle flotte klare billeder, hvor detaljerne bedre kan ses. Man kommer ikke uden om, at iphonen giver nogle gode effekter, men da det er kagen du gerne vil fremhæve, er det også den der skal stå skarpt.

    SvarSlet

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...