søndag den 23. december 2012

23.dec: Müslibar i julehumør

Jeg syntes at der skulle være noget knas til dagene mellem jul og nytår som var lidt mere lødigt end marcipankonfekt og brunkager, så jeg besluttede at lave en portion müslibar. Men det er jo jul, så det endte med en ny variant, med kanel, hasselnødder og rosiner. Mums! Det blev godt.
Juleglad müslibar:
 
1 dåse kondenseret mælk2 spsk farin
1 tsk kanel
250 g havregryn
50 g rice krispies
75 g kokosmel 100 g rosiner50 g hasselnødder 
50 g pecan nødder50 g mandler
Nødderne hakkes groft. Alle de tørre dele blandes i en skål. Den kondenserede mælk, farin og kanel varmes langsomt op under omrøring. Når den er lun og mere flydende hældes den i müsliblandingen. Det hele vendes godt rundt så der ikke er "tørre" klumper müsli. Bredes ud i en lille bradepande eller et ovnfast fad med et stykke bagepapir i. Trykkes ud til en flad plade. Bages ved 130 grader i 1 time. Det skal ikke tage farve men bare tørre ud. Lad baren køle af og skær den derefter i ønsket størrelse med en brødkniv - pladen saves over for at få så lidt spild som muligt. Pak müslibarerne i en lufttæt boks eller under plastfilm.
 
Tips: Der vil altid være en del af pladen der ender som krummer på skærebrættet. Jeg trykker det sammen i en lille plastboks og så spiser jeg af det, og gemmer de "pæneste" barer til madpakken =)

2 kommentarer:

  1. Jeg ønsker dig en rigtig glædelig jul, samt et godt og lykkebringende nytår :)
    Kh Sabrina / brineh.blogspot.dk

    SvarSlet

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...