mandag den 17. december 2012

17.dec: Skovtur

I dag har jeg været i skoven!

Vestskoven er en plantet skov fra 1967, og meget anderledes end Hareskoven hvor jeg kom som barn. Mange steder i skoven fornemmer man tydeligt de rækker træerne er plantet i. Men der ligger en helt fantastisk naturskole! Det er en skoleudflugt jeg glæder mig meget til hvert år, og jeg håber inderligt at det ikke er en af de ting der går tabt i disse sparetider. For det er en kæmpe oplevelse for børnene at komme ud i skoven med en naturvejleder der kender det hele som sin egen baglomme. At få lov til at røre ved dyr, både udstoppede og levende (får og hund). At se en død rotte blive smidt ud til ræven, se hvor musen har sin rede og så videre.














 
 
Jeg vil anbefale jer alle at besøge skolen når de har åbent hus sommer og vinter (i år er det for sent, det var 2.dec). Vi har også et godt naturcenter på Herstedhøje, hvor der ind i mellem er søndags arrangementer.
 
Men efter en dag i skoven mærker man nu en naturlig træthed! Sofaen kalder =)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...