lørdag den 2. marts 2013

30/30 marts

Så er februar slut. Og det har været dejligt at kunne sige til sig selv at nu må du gerne lave noget kreativt, for du har 30 minutter om dagen til at arbejde med gamle projekter. Jeg kom dog i min sædvanlige stil til at sprede min tid over tre forskellige projekter her sidst i februar og ingen er færdige.

Jeg er igang med at få syet forhænget til min søns piratseng. Jeg har trykt stoffet hos Anne Nowak, men har ventet på at der kom lys under sengen før jeg kunne gøre projektet færdigt. Nu er det første af 3 forhæng klippet, zigzagget og har fået bånd forneden. Så der mangler stadig en del.


Jeg har også broderet lidt på et billede til legehuset. Men det er hurtigt blevet et "gider ikke rigtigt" projekt - så det skal jeg tage mig lidt sammen for at få syet færdigt. Problemet er at jeg hele tiden syr forkert og skal rette op på fejl. Hmm, næste broderi skal jeg sy mere struktureret fra en ende til den anden.

Og sidst men ikke mindst er jeg kommet et stykke videre på et af mine evigheds hækleprojekter. Et sjal i japansk vifte mønster som tager monster lang tid at lave. Ikke svært, men en rigtig tid-sluger.


De to andre store projekter der er gang i lige nu er Lærkes værelse og planlægning af børnenes 6 års fødselsdag. Det sidste kunne måske nok gøres meget hurtigt - men jeg har kastet mig ud i et større projekt med fe-selskab og vanvittig videnskabs fest.

Lærkes værelse er næsten tapetseret færdig så nu skal der males hylder og de store trækasser på hjul. Lige nu ser det kaotisk ud, med hylderne pillet ned og alle tingene rundt om på gulvet.


Hvad med Marts?
Jeg er begyndt at tage på igen - og så er der jo kun én vej frem.. at få styr på mit blodsukker og spise lowcarb mad. Jeg har nemlig PCO og selvom jeg ved at lowcarb er vejen til bedre helbred og stabil vægt kan jeg simpelthen ikke finde ud af det! Det tager måske ikke præcist 30 minutter om dagen - men det kræver alligevel en hel del at omlægge sine spisevaner. Så hvis det skal have en chance for at lykkes skal jeg bruge meget fokus på det. Et noget vovet mål.. der er stor sansynlighed for at det ikke bliver til ret meget, men hvo intet vover!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...