lørdag den 20. oktober 2012

eksperimenter i køkkenet

Jeg vil gerne lave müslibarer selv. Det er ret dyrt at købe til børnenes frugtposer (og når det nu kun er den ene af mine børn der vil spise frugt er det ofte en løsning vi bruger) og så kan man også bedre styre hvad der kommer i hvis man laver dem selv. Så nu skal der testes!
 
Første test er en ikke så sød variant, meget nem at røre sammen og lavet med kondenseret mælk som bindemiddel. De var ikke populære hos børnene! Jeg fulgte nemlig opskriften og kom tørrede tranebær i. Frugtmusen kunne ikke lide tranebærrene og det lille rovdyr (han indtager uhyggelige mængder mad, og helst kød) nægtede at smage efter søster havde afvist dem.
 
Min far har fået en posefuld med hjem. Jeg tror jeg vil dryppe lidt mørk chokolade over dem og se om jeg kan få dem spist i 10 pauserne.
 
Opskriften var fra Nigella Ekspres bogen.
 
Jeg har nu fundet nogle andre opskrifter på nettet, men jeg går ikke videre før første portion er spist eller smidt ud når de ikke holder sig friske længere. Jeg vil jo ikke oversvømme huset med müslibarer =)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...