lørdag den 14. juli 2012

Uld i varmen

Jeg hækler med uld.. børnene bestilte halstørklæder i maj og var selv med ude at vælge garn. Der var 30% på uldgarnet hos Panduro, så det passede egentlig meget godt.
Men det føles nu lidt forkert at sidde her i sommervarmen og hækle uldne tørklæder.
Det første er færdigt, lys og mørk blå - til Andreas.


Jeg har lavet smalle striber.. det giver rigtig mange ender der skal hæftes, men det giver også en flot effekt hvor den ene side er domineret af den lyse blå og den anden side er domineret af den mørke.
Jeg lider stadig af kvælnings-skæk. Jeg blev så forskrækket da en lille dreng blev kvalt i en elefanthue at jeg siden har pakket mine børn ind i kvælningssikre løsninger som min halsedisse. Dette tørklæde bindes ved at putte enden igennem slidsen. Det glider fint af igen hvis det sidder fast i rutchebanen.




Den unge mand er tilfreds, og det er jo egentlig det vigtigste - men jeg er også selv rigtig glad for resultatet. Jeg havde ingen opskrift men prøvede mig frem.
Nu er jeg gået igang med Lærkes, i rød, pink og lilla.
Mere uld i varmen!

1 kommentar:

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...