lørdag den 10. marts 2012

håndledsvarmere

Jeg må skynde mig at sige undskyld, "undskyld".
Jeg har nemlig slet ikke fået vist jer de flotte håndledsvarmere min mor har strikket til mig!
Og de fortjener i den grad at blive vist frem.
Her er de:


Hvis nogen sidder og tænker "hvorfor strikker du dem ikke selv?" så er der en god forklaring, for jo, jeg kan også godt strikke - rimeligt godt faktisk. Men min søde mor strikker bare dobbelt så hurtigt og en smule pænere (meget meget pænere hvis vi taler om flerfarve strik). Så vi har nærmest en aftale.. jeg lader hende om at strikke, hun overlader hæklerierne til mig. Min mormor broderede meget (hun er ikke død, men ser for dårligt til at sy - derfor i datid). Nu er jeg spændt på at se hvad min egen datter ender med at kaste sig over. Måske bliver hun en ørn til at brodere? At hun skal lave håndarbejde ligger lidt i kortene. Jeg er vokset op i en familie hvor alle kvinderne laver håndarbejde. Mor, mormor og fastre har altid haft noget i hænderne og det havde oldemødrene efter sigende også. Glæden ved at bruge sine hænder vil jeg meget gerne give videre til mine egne børn.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...