lørdag den 23. juli 2011

Harry Potter

Så er rejsen slut. Alle Harry Potter bøgerne er læst og filmene set i biografen.

Da jeg læste på seminariet og senere var nyudklækket lærer, havde jeg alt rigeligt fagliteratur som skulle klares, og jeg gik helt i stå med at læse for fornøjelsens skyld.

Men en dag var jeg vikar. Jeg skulle være sammen med en stor dreng fra en specialklasse. Hans lærer foreslog at jeg kunne læse for ham, da han var ved at læse Harry Potter, men det gik langsomt når han skulle læse selv og derfor elskede han når en af de voksne gad at læse højt. Egentlig havde jeg også nogle andre ting vi skulle lave (bla. engelsk) men jeg tænkte at jeg kunne starte med at læse for ham, ind til jeg blev træt af det. Det virkede som en god måde at bryde isen på.

Pludselig var det blevet tid til frokost - timen var forbi. Jeg endte med at spørge om han havde noget imod at jeg læste videre mens han spiste. Samme dag gik jeg forbi skolens bibliotek og lånte HP1 med hjem. Jeg havde genfundet glæden ved at kravle under et tæppe og forsvinde ind i en anden verden med en god bog.

For det vil jeg altid være JK Rowling taknemmelig.

At dele gode bøger med mine børn er en fantastisk oplevelse! Lige nu er det Hodja fra Pjort og Emil og Pippi og Otto er et næsehorn og mange andre. Jeg ser frem til at de bliver gamle nok til at jeg også kan dele Harry Potter med dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...