lørdag den 2. juli 2011

Brug vand - ikke sand

I mandags ringede børnehaven - det er aldrig godt når børnehaven ringer! Min datter havde brændt sig, og kunne jeg hente hende på Herstedhøje?

Der var nogen der havde grillet på den udendørs bålplads om søndagen. Da de gik dækkede de alle spor af deres bål med sand.

Min datter kom til at røre det varme sand og fik 2. grads forbrændinger på 3 fingre.

Husk: Dæk aldrig et bål med sand! Det slukker ikke bålet men gør faren usynlig. Sluk med vand!

Så min uge er gået med at passe en 4 årig som kun kan bruge venstre hånd (hun er selvfølgelig højehåndet).

Tips til et-hånds-underholdning:

Masser af film (vi har været på biblioteket 3 gange denne uge).
Bøger
Hule
Klistermærke bøger
Mosaic foam tiles (jeg har farvelagt med tusser - hun har sat mosaik brikkerne på)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...