onsdag den 7. maj 2014

Lille lynlås pung

Jeg faldt over en DIY på pinterest som jeg bare måtte afprøve! Kender I det?

Jeg har efterhånden en del bånd liggende, så det var naturligvis også helt fornuftigt at købe et par lynlåse i den rette længde (ahem), selvom jeg prøver at lade være med at handle hobby-grej for tiden.

Lynlås + bånd, begge fra Stof2000 blev i løbet af en søndag eftermiddag tryllet om til en lille trekantet pung (en tetraede hvis man er matematiknørd):


Der kom også foer i, et prikket skråbånd.


Pungen var nem nok at sy, men jeg brugte for smalt bånd, så den er meget svær at lyne op og i. Der står i DIY'en at det skal være 1,6-2,5 cm. Jeg brugte 1,4 cm bredt bånd og der bliver rundingen i enderne for skarp så det er svært at komme om hjørnerne - jeg måtte også starte forfra med en kortere bund, hvilket også skyldtes det smalle bånd. Men man kan stadig åbne toppen og få sine mønter ind og ud, så den virker! Næste forsøg skal dog helt sikkert være med noget bredere bånd.

2 kommentarer:

  1. Det er en af de sjoveste ideer jeg har set længe!

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare sjov - kan da godt forstå at den straks skulle prøves af :-)

    SvarSlet

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...