torsdag den 16. februar 2012

Findus til Fastelavn

Ja, der var altså kun én ting Andreas ville være til Fastelavn, Findus!

Så jeg måtte punkt 1: Google Findus for at se præcist hvordan det er han ser ud:


Punkt 2: Fuld fart på symaskine og hæklenål, for at lave Findus tøj:

















Det er ikke helt til at se på billedet, men huen er grøn for oven med en kvast, ligesom Findus' lille hat. De grønne shorts er 2 numre for store og har én sele. Halen er syet fast på shortsene.
Jeg har brugt mønsteret "Robin" fra Stof of Stil til bukser, t-shirt og shorts. Og huen er hæklet efter opskriften fra Luz Amigurumi, som jeg også har brugt HER og HER. Der er lys brun filt på ørene og sølvtråd indeni for at stive dem af.

6 kommentarer:

  1. Hvor er han skøn at ønske sig netop det og hvor er du fantastisk både med symaskine og hæklenål.

    SvarSlet
  2. Hvor er han fin og hvor er kostumet blevet godt! Herhjemme står den på købte kostumer jeg har slet ik fantasi til at lave det selv!

    Tak for kigget!
    Kig forbi min giveaway

    SvarSlet
  3. Ja, hold da op. Sikke et ønske. Her regner man med de siger pirat eller klovn... og så siger de noget helt andet. Hold op, hvor har du været kreativ; jeg kan godt forstå, han smiler sådan. Han må være rævestolt, og er ihvertfald sikker på, ingen andre har sådan et kostume. knus

    SvarSlet
  4. Superfint kostume - god opgaveløsning må man sige. Her er det kun prinsesse der dur, og det er på den kedelige måde..

    SvarSlet
  5. Tak for jeres søde kommentarer.
    Hans far spurgte hvem der havde haft det flotteste fastelavnstøj på henne i børnehaven og han svarede uden tøven: MIG!

    @ Karina: Min datter ville bare have en af sine kjoler på. Hun endte med at vælge en spansk polyester-sag fra Mallorca. Men da jeg havde nok at gøre med Findus var jeg helt tilfreds med at der ikke skulle sys ny kjole også!

    SvarSlet

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...