fredag den 11. januar 2013

Fastelavns forsøg #1

Mellem jul og nytår gik det op for mig at det snart er fastelavn!
Meget snart!

Så jeg måtte igang med at eksperimentere. Jeg har nemlig ikke lige et Merida-kostume-mønster gemt i en skuffe, og så må jeg jo tegne et selv. Med udgangspunkt i overdelen fra en prinsessekjole jeg har syet før forlængede jeg delene til hel længde og gav det lidt vidde forneden. Så ændrede jeg udskæringen så den blev firkantet som Meridas.

Men ak, jeg testede mønsteret ved at sy det op i noget nålestribet sort stof jeg havde på lager. Der kom slet ikke nok vidde for neden! Men der kom en fin heksekjole ud af forsøget, og når Merida engang er klar skal der broderes spindelsvæv på.








Jeg har nu lavet mønsteret helt og aldeles om, så der nu er skørt i ½ sol og raglan ærmer. Så jeg er i gang med at teste mønsteret igen, og det er godt at jeg ikke gik direkte videre til Merida kjolen, for jeg lavede en regnefejl (fyyy - matematiklærere regner aldrig forkert!) og den ender derfor med at blive lidt kortere end beregnet. Mere om den kjole når jeg har fået syet overdelen - lige nu er kun skørtet klar.

Her er kjolen jeg håber at ende med:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...